Ontstoken tandvlees

crissie32

Re: Ontstoken tandvlees

Berichtdoor crissie32 » za 04 feb 2012, 20:04

Hallo,

Ben gistermiddag nog met onze Syso naar de DA geweest. Hij hield 's middags na het spelen de bek elke keer krampachtig open. Snapte er niets van. Wat bleek nou, zijn hoektand boven was zo aan het wiebelen dat die tegen de onderste hoektand aankwam en hij daardoor de bek niet dicht kon krijgen. Heel zielig. Coen(de DA) heeft de hoektand eruit getrokken en ik heb voor as woensdag meteen een afspraak gemaakt om de andere tanden die slecht zijn ook te laten trekken. Hoefde gisteren niets te betalen!!We wisten dat dit moest gebeuren toen we Syso en zijn broertje Duckie vorig jaar kregen. Duckie heeft geen mooie tanden maar zijn tandvlees is wel gezond!!
Ik schrik alleen wel van de bedragen die hier genoemd worden. We hebben voor 1,5 jaar terug onze maltezer van toen 13 alle tanden laten trekken met gasnarcose maar was net iets over de € 100,- euro kwijt dus ik verwacht dat nu eigenlijk ook wel. Laat het jullie nog wel weten.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 04 feb 2012, 20:11

Ach, arme Syso! Maar gelukkig is hij die hoektand nu kwijt! En wat schappelijk van je DA dat jullie niks hoefde te betalen! Wees blij dat je niet in de randstad woont, dan ben je voor 100 euro niet klaar hoor voor extracties en gasnarcose... Hier kan je rekening houden met zo'n 250-300 euro voor zo'n behandeling...
Succes en sterkte woensdag! Geef Syso maar een hoop dikke knuffels!
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 04 feb 2012, 20:17

Jeetje, dan ben ik benieuwd hoeveel ik straks voor Purrla moet dokken.. De dierenarts vond het echt nodig dat een aantal tandjes getrokken werden ivm forl's. Hoewel je deze maand 10% korting krijgt, moet ik zeggen dat ik niet hoop op een rekening van honderden euro's. Dan blijven die tanden maar zitten. Zolang ze nog meer dan genoeg vreet en overal lekkere vetkwabben heeft, zal ze er niet veel last van hebben hahaha

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 04 feb 2012, 20:22

Gelukkig woon jij ook niet in de randstad Marthe... Prijzen zijn hier echt veel hoger dan in de rest van het land. Daar heb ik genoeg discussies over gehad met mensen die van elders hier zijn komen wonen. Gaan ze rondbellen omdat wij zo belachelijk duur zijn, maar komen uiteindelijk toch weer gewoon bij ons omdat we voor deze omgeving dus niet zo duur zijn... Maar ja, ben ook blij dat ik die bedragen niet hoef neer te leggen...
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 04 feb 2012, 21:15

Ik was voor Navajo volgens mij bijna € 500,= kwijt toen zijn kiezen en een paar tanden werden getrokken.
Vandaag heb ik Joy en Sadie even meegenomen toen ik Snuf ging ophalen en de gebitjes na laten kijken.
Bij Joy zat op de achterste kiezen echt een hele grote brok tandsteen. Die zijn er nu af maar voor mooi zou er ook meer moeten gebeuren.
Sadie had ook wel wat tandsteen maar niet zoveel. Het was gelukkig niet heel erg ontstoken.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 04 feb 2012, 21:31

Orozyme aquadyl werkt goed tegen tandsteen en tandvlees ontstekingen. Dit doe je in het drinkwater en wordt goed gedronken, ook door katten (ook door burmeesen en die zijn toch best kieskeurig). We hebben een burmeesje op de praktijk, net een jaar oud en ontstoken tandvlees, gebruikt nu al maanden aquadyl en tot nog toe met succes! En ook een teckel die er al maanden op staat, kwam laatst voor vaccinatie... we konden het tandsteen er zo makkelijk afkrabben! Het maakt het tandsteen ook echt zacht! Buccofresh werkt hier ook heel goed voor, maar wordt niet door alle katten geaccepteerd. Maar ik merk echt verschil als je die tandjes schoonmaakt, gaat zoveel makkelijker! Soms is het echt ploeteren hoor om die gebitjes weer mooi schoon te krijgen en wij zien nu dat deze middelen echt werken!
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 04 feb 2012, 21:32

Ik vind 500 euro trouwens wel erg veel hoor Clem... Zijn wij toch wel weer goedkoop....
Afbeelding

crissie32

Berichtdoor crissie32 » za 11 feb 2012, 17:59

Nou Syso is weer helemaal hersteld en heeft de gasnarcose goed doorstaan.
Er zijn 3 hoektandjes(de 4de was pas getrokken), wat snijtanden en een paar kiezen getrokken. Hij heeft nu nog 3 kiezen en een snijtandje over. De rest was er echt heel slecht aan toe. Hij eet gewoon vanaf de dag van operatie weer harde brokken terwijl ze ook natvoer kregen. Naar mijn idee heeft hij nergens meer last van en stinkt ook niet meer uit de bek..
En voor alles inclusief injectie voor de pijnstilling na die tijd en antibiotica was ik € 86,85 kwijt!!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 11 feb 2012, 21:15

Wat fijn dat het allemaal weer goed gaat met Syso. Hier is mij dat met Navajo toen ook zo meegevallen.

@Manoe: ik heb het nog even nagekeken en het was zelfs nog meer. Nu hebben ze wel tijdens het verwijderen een aantal foto's gemaakt. Er bleken bij Navajo melkkiezen te zijn blijven zitten en die waren met de nieuwe kiezen vergroeid. Ging allemaal niet zo gemakkelijk dus.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 11 feb 2012, 21:29

Wat fijn dat het allemaal weer goed gaat met Syso. Hier is mij dat met Navajo toen ook zo meegevallen.

@Manoe: ik heb het nog even nagekeken en het was zelfs nog meer. Nu hebben ze wel tijdens het verwijderen een aantal foto's gemaakt. Er bleken bij Navajo melkkiezen te zijn blijven zitten en die waren met de nieuwe kiezen vergroeid. Ging allemaal niet zo gemakkelijk dus.
Tja, met foto's erbij kan het wel oplopen ja... Maar blijf het wel een hoog bedrag vinden... maar goed, uiteindelijk ben je blij dat je katje weer lekker gaat eten en zich happy voelt! En ik blijf het echt bijzonder vinden hoe katten er mee omgaan hoor! Ze hebben last van hun tanden, die haal je eruit en dezelfde dag eten ze alweer alsof er niks gebeurd is... Toen mijn verstandskiezen getrokken waren duurde het wel even voor ik weer normaal kon eten hoor...
Afbeelding

Terug naar “Gebit/Mondholte/Kaak”