Dwerggroei?

Rolson26

Dwerggroei?

Berichtdoor Rolson26 » za 08 aug 2015, 22:51

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen met mijn cattery Devonshire's. Ik heb inmiddels 2 nestjes gehad, waarvan er bij het 2e nestje slechts 1 kitten is geboren. Het geboortegewicht was 68 gram. Nu is het kittten 6 weken oud en weegt 191 gram!! Ik ben inmiddels al 3x bij de DA geweest en zij zegt dat het mogelijk dwerggroei kan zijn. Het kitten is kerngezond, speelt, zit op de kattebak etc. Op dit moment ben ik begonnen met kittenvoer te voeren in de speen, aangelengd met water. Ik heb het kitten vanaf het begin moeten voeren omdat moeder het liet afweten. Het kitten wil nog niet zelfstandig eten. Is iemand bekend met dwerggroei? En heeft die persoon ook tips? Hieronder een link met foto's van Cooper. (Mini Cooper)

https://picasaweb.google.com/1162182795 ... directlink

rona

Re: Dwerggroei?

Berichtdoor rona » zo 09 aug 2015, 09:23

Hoi
Wat een ontzettend lief koppie heeft cooper. Ik heb geen ervaring met dwerggroei maar Ikzelf heb een Devon poesje gehad die bijna niet groeide. Leek wel of het stopte na 6 mnd. Ze was ook erg klein. En voor een Devon heel rustig. Hopelijk zijn hier mensen die je kunnen helpen.
Groetjes linda

marisser

Berichtdoor marisser » zo 09 aug 2015, 09:37

Ik heb ook geen ervaring ermee.
Maar misschien eens wat rauw proberen aan te maken met kitten melk. Zodat hij het zo kan weg slurpen en anders in een spuitje met groot gat voeren. Hij vind het wel makkelijk dat jij hem voert haha nou sterkte en hoop dat hij snel zelf eet.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 09 aug 2015, 11:09

Hallo, ik heb zelf geen ervaring met dwerggroei. Bedoelt de DA dat net als bij een munchkin of blijft het kitten gewoon klein.
Ik zou i.p.v. kittenbrokjes AD door de voeding doen. Hier zit heel veel in en groeien de kittens goed op.
Bovendien werkt het veel gemakkelijker.
Groetjes Clem
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » zo 09 aug 2015, 12:41

Ik heb zo'n kitten in opvang gehad, ik zal straks eens kijken of ik nog fotos heb, dat je het verschil kan zien met haar gezonde broers en zusjes.

Na 4 maanden hebben ze kunnen vaststellen dat het bij haar om een schildklierafwijking ging en met de nodige medicatie is ze uiteindelijk toch nog mooi uitgegroeid. Moest die medicatie blijven krijgen en regelmatig bloedonderzoek laten doen.
Afbeelding

Rolson26

Berichtdoor Rolson26 » zo 09 aug 2015, 13:07

Ik heb ook inderdaad AD gegeven. Het gekke is dat hij, ook als ik iets op zijn bekje smeer, hij het niet aflikt, terwijl hij wel op de speen zit te kauwen.

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » zo 09 aug 2015, 13:23

Ik heb net eens opgezocht en qua gewicht woog zij ongeveer de helft van haar broertjes en zusjes altijd.
Op 6 weken woog ze iets van een 300 gram.
Zij was met alles veel later dan de andere, hun oren stonden mooi recht terwijl de hare nog dichtgeklapt tegen het hoofd stonden.
Terwijl de anderen al een gans gebit hadden had zij nog niet één tandje, etc.

Dit is op dezelfde dag getrokken, de kleinste
Afbeelding

en haar zusje
Afbeelding

en hier staat ze samen op met een ander zusje
Afbeelding

In het begin bleef zij gewoon heel klein en compact en had op alles een achterstand maar na 3 a 4 maanden merkten we dat ze verkeerd begon te groeien, zo groeiden haar achterpoten harder dan de voorkant waardoor ze met haar kont omhoog liep.
Toen hebben ze het schildklierprobleem kunnen vaststellen en moest ze levenslang op medicatie , de maanden erna is ze wel mooi terug in verhouding gegroeid en is ze uitgegroeid tot een mooie dame. Helaas afgelopen week op jonge leeftijd overleden aan de gevolgen van PKD :(
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 09 aug 2015, 19:38

Hoi hoi
dat is balen meid een klein zorgen kindje dus ;(( is ze verder wel helemaal normaal in haar ontwikkeling ?
Adhills met rauw vlees als ze dat in haar bekkie krijgt is top ,Zakjes Royal Canin Confelance ?(schrijf ik natuurlijk verkeerd ;)

Wie weet wat Bonnie zegt dat zij ook een schildklier afwijking heeft ,kan je zo na laten kijken ,,
succes met deze kleine dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 09 aug 2015, 19:39

Hoi Bonnie
wat een schatje om te zien ,en ja echt ook heel klein ,wat goed dat jullie daar achter kwamen ,
ze heeft toch nog een mooi leven gehad ondanks jou ,triest dat haar nierjes niet werkte en dat ze er niet meer is,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Rolson26

Berichtdoor Rolson26 » zo 09 aug 2015, 21:21

Hoi Bonnie, wat sneu dat ze er niet meer is. Ik heb van het eerste nestje ook 3 kleintjes die vrij snel overleden, dat is zo erg pfff.
Kleine Cooper groeit tot nu wel in proporties. Hij heeft zijn tandjes, hij speelt met bewegende dingen, zit op de bak alleen de rest wil nog niet zo vlotten. Ik ga m zeker laten onderzoeken, de dierenarts vond m nog een beetje te klein en wilde nog ff wachten tot hij iets meer weegt en iets groter is.

Terug naar “Devon Rex”