Vraagje Felix

stevesteffi

Vraagje Felix

Berichtdoor stevesteffi » za 19 mar 2016, 20:04

Heey wij zijn nieuw , maar ik wil toch een belangrijk verhaal vertellen , waar jullie ons hopelijk mee kunnen helpen.

Ik en mijn vriendin hebben thuis enkele katten en 2 chiwawa's de poezen zitten in de gang en de zolder en de hondjes zitten mee in de woonkamer , op 28 februari gingen we naar dogsandcats&co in Brussel , en we zagen daar een Sphynx zitten , we waren direct verliefd op het diertje was enorm mooi en schattig tamelijk lang en small , we besloten het te kopen voor 995€ en we moesten ze in april een spuit geven tegen de kattenziekte.

Week 1 was de poes heel actief had wel last van zijn neusje en ogen die traanden , maar hij volgde ons overal en spelen met de hondjes en noem maar op , week 2 begon het af en toe te niezen en het sliep veel maar niks ernstigs we dachten dat dit wel allemaal normaal was , week 3 , nog steeds last van zijn neusje en niezen dus we dachten we gaan de volgende dag naar de dokter omdat ik de indruk kreeg dat de ogen ergen gingen etteren , de dag nadien ( dag dat we dierenarts gaan ) zet ik hem smorgends mee op de zolder en zie dat hij echt slecht ziet , ik savonds thuis lag hij heel rustig in zijn warme mandje , en ik merkte dat er iets niet klopte ik neem hem op en hij gaat op zen zei zitten geen evenwicht , niks lust gewoon erg om te zien.

Hij was aan het miauwen maar hij at nog , hij had geen diarre , had normale stoelgang de afgelopen dagen en zelfs ook die dag nog normaal , hij dronk ook , at nat voer nog.

We kwamen bij de dieren arts aan , en die verschoot dat dit een poes was van 7 maanden , hij woog 1kilo 100gram , had geen spieren , we moesten het laten inslapen want het beestje was aan het sterven , wij waren kapot van verdriet en nog steeds ....

Dus ik contacteer de winkel en die beweert dat ze een gezonde poes van 7 maanden hebben meegegeven , want onze dierenarts kan dit niet geloven en beweert dat dit diertje amper 10 weken was , wij stellen ons constant de vraag hebben we iets fouts gedaan , toen we hem kochten kon je alle knokeltjes tellen op het rugje maar wij dachten dat dit normaal was ...

We zoeken naar antwoorden wat er geweets kan zijn , we hebben het poesje laten cremeren , het heeft 3 weken bij ons geweest en hebben er een supertijd en superveel liefde in gestoken en van gekregen.

Wat denken jullie ?

Mvg steve en steffi

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Vraagje Felix

Berichtdoor Wil » za 19 mar 2016, 20:15

Hoi Hoi
als eerste heel veel sterkte met het verlies van het kleintje,

Had je geen stamboom of entboekje mee dat je kon zien hoe oud die kleine was ?? Als hij al kwam met niezen is de kans groot dat hij dat bij de fokker mee heeft gekregen ,of winkel ??

had je de vorige eigenaar nog gebeld om te zeggen dat het niet goed ging ??

1100 gram is zeker het gewicht niet van een kat van 7 maanden ,dit is het gewicht van een kitten van 10 weken ,
Heb je foto's hoe hij eruit zag dat je hem kreeg ? weet je of zijn broertjes en zusjes nog leven ??

Arm klein prulletje ;((
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

stevesteffi

Berichtdoor stevesteffi » zo 20 mar 2016, 00:02

Heey wiĺll

Deze is in een officiele winkel.gekocht , en het boekje zou op het bureau liggen dot zou worden opgestuurd , ik heb fotos maar kan ze hier niet plaatsen , weet niet hoe dat moet dus email kan wel.

Na overleden heeft mijn dieren arts contact opgenomem met de dieren arts van de winkel , hij zei eerst dat hij het katje niet kende , en vandaag zei hij dat het katje zeker 7 maanden was en gezond en dat het katje verkocht was en teruggebracht was en daarom het boekje er niet op tijd was wel bizar dat van 1 man 2 verhalen komen .

Ik heb echter het gevoel.er iets niet klopt het is de vaste dierenarts van de winkel.dus deze gaat nooit de fout op zichzelf nemen , wij willen gwn iets of wat weten wat er met ons kleintje is gebeurd , ze bieden ons een nieuw katje aan mogen een ander ras kiezen of.een sphynx maar moetem we maanden geduld hebben want er zijn er geen op het moment ik vind dit allemaal alles behalve gepast er word met verkocht en over garantie gesproken alsof je over een gsm.of tv bezig bent ...

Terwijl dit wel een levend wezen is , deel.van een gezin !

inba

Berichtdoor inba » zo 20 mar 2016, 00:47

Dag Steve en Steffi, wat een verschrikkelijk verdrietig verhaal over je sphynxje. Veel sterkte met het verlies van jullie lieverd.
Alsjeblieft koop GEEN andere sphynx meer in die dierenwinkel. Ook niet op Marktplaats! Je smelt als je de foto's ziet, maar niet doen!
Ik begrijp heel goed dat jullie op stel en sprong verliefd werden op Felix. Hoe spijtig om het te moeten zeggen, je hebt een heel (veel te) dure les gehad.
Laat je verdriet eerst even bezinken, want heus, er is een sphynxje die straks bij jullie een gouden mandje vindt.
Ik weet zeker dat jullie op dit forum verder geholpen kunnen worden.
Vaak staan hier ook sphynxjes die op zoek zijn naar nieuw personeel en als je daartoe besluit zit je om ieder geval safe wat stamboom en afkomst betreft.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 20 mar 2016, 11:48

Wat een vreselijk verhaal. Klinkt inderdaad als niet in de haak. Wat was er mis met Felix volgens jouw dierenarts dat hij dacht dat Felix aan het sterven was?
Ik zou voor Felix en alle ander katten die op deze manier verkocht worden wel proberen hier iets aan te doen. Ze mogen hier niet ongestraft mee weg komen.
Sterkte.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 20 mar 2016, 20:20

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie hier kapot van zijn ,

Ik neem aan dat jullie uit Belgie komen ? welke dieren winkel hebben jullie hem gekocht ,dat je 2 verhalen krijgt over de DA is ook krankzinnig.
als je weer een Sphynxje wil koop die bij een goede fokker waar je eerst op bezoek gaat ,waar je kunt zien hoe de mensen met hun diertjes omgaan ,

Net wat Ien zegt niet bij Marktplaats of wat dan ook ziet er altijd heel leuk uit maar is geen goed plan,
Dit klinkt harder dan dat ik het bedoel ,vraag je geld terug je hebt daar recht op ,de kleine is binnen 3 weken overleden en bij jullie gekomen dat hij ziek was,ga dan op je gemak kijken bij een goede fokker ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Sphynx”